Inlägg publicerade under kategorin På Semester

Av Lina - 19 augusti 2009 18:10

Har varit i Norrköping i en vecka nu snart. Vädret har varit okej, solen skiner men det har blåst rätt så mycket. Idag är den bästa dagen hittills. Jag och Erik har varit på stan och shoppat. Jag köpte ett par baggy-jeans och en scarf. Erik köpte en snygg rutig skjorta och ett par snygga Nike-skor. När vi kom hem lade jag mig på gräsmatttan och solade, jätteskönt! och nu är vi snart på väg ut på stan igen. Norrköpings Augustifest startar idag och vi tänkte gå ut och äta och sen gå och strosa runt lite vid Strömmen. Klockan tio startar SM i Musikfyverkerier.

Tidigare vi veckan har jag gjort lite allt möjligt. Bland annat så var jag på Löfstad slott med Eriks föräldrar (medans Erik var ute och paddlade kajak med sina kompisar). Vi fick en guidad tur både i slottet och en ute i trädgården. Iförrgår besökte vi Arbetets Museum i Industrilandskapet och igårkväll käkade vi glass på Smultronstället i Söderköping med hela släkten. Mycket tid har gått åt till att hälsa på släkt och vänner och det har varit så trevligt.

På fredag åker jag hemöver och Erik åker ut till Lönö, deras sommarställe, för han ska ha sin årliga kräftskiva med sina gamla lumparkompisar och då får inte jag vara med. Jag åker till Åre från Stockholm med några kompisar och sen åker jag "hem" till Boda för att hälsa på familjen och några vänner. Börjar jobba igen på måndag :( Längtar inte alls

Foton kommer när jag är hemma igen....

Av Lina - 12 augusti 2009 09:45

Det var 1996 som jag var här sist. Klassresa i 9:an. Jag kom inte ihåg vad vi gjorde här, men jag minns att det var kul! Några flashbacks har jag fått... avenyn, Maritiman, Volvo mm.

Igår var vi på Volovomuseumet och sen gick vi på stan (Avenyn). Det är Göteborgs kulturkalas nu i dagarna och det är uppträdanden lite överallt samt utställningar och montrar med mat och dryck! Härligt! Igårkväll såg vi Lahle på Götaplatsen och den tjejen är grym! Och det bästa av allt, det är gratis!

Nu ska vi antingen åka Paddan och gå på Maritiman, världens största flytande museum (båtar, marinen mm.) eller så åker vi ut till skärgården för att mysa.

Av Lina - 29 juni 2009 11:08

Nu är jag tillbaka i Boda efter en och en halv vecka i Norrköping och ett par dagar i Stockholm. Jag ska börja jobba på onsdag igen och det känns faktiskt, ärligt talat, lite skönt att få komma igång igen... Jag har haft en underbar semester med mycket sol å bad och påhälsande av släkt å vänner!

Tog tåget från Norrköping till Stockholm i torsdags. Där bodde jag över hos min gamla klasskamrat Hanna, från CBM-tiden i Dalarna. Vi gick ut och käkade lite Thaimat när jag kom och sen tog vi en fin kvällspromenad runt Lilla Essingen där hon bor. På fredagen skulle Hanna jobba så då åkte jag ut till Gärdet där min storasyster Charlotte bor med sin familj. Hon hade påhälsning av sin mamma, Marianne (min andra syster) och hennes dotter Ida. Vi gick ner till en badplats som låg alldeles i närheten där vi badade och solade och hade skoj med barnen. Därefter åkte vi till Gröna Lund och hade mer skoj! Jag avvek därifrån vid 18-tiden för då skulle jag vidare in till Gamla Stan för att hälsa på ytterligare några gamla klasskompisar från CBM. En av tjejerna, Janna, bor där i G S så hon bjöd på fördrink uppe på takterassen! Wow vilken utsikt alltså. Vi såg ut över hela Sthlm!! =) Mycket trevlig. Därefter gick vi till en restaurang på söder som hette Hermans, en vegitarisk grillbuffé blev det där. Gott! Sedan gick vi vidare till några olika barer och drack drinkar... en riktigt trevlig kväll.

På lördag åkte jag till min brorsa Niklas som bor i Uppsala. Vi packade bilen och åkte hem till Jämtland nästan direkt! Igår var det friluftsgudstjänst här i Boda, på vår gård. Det kom ca 50 personer och efteråt bjöds det på kaffe och massor av bröd och kakor. Vackert väder fick vi också. Efter det så åkte jag till Österåsens Camping med Frida (min tremänning) för att sola, bada och äta glass. På eftermiddagen bjöd moster Gun mig, mamma, pappa, Niklas och Peter (min kusin från Canada) på middag på Arctura (en restaurang högt upp med en härlig utsikt över Östersund, Skidstadion, Storsjön och fjällen) Fantastiskt gott och trevligt!  Peter hade aldrig varit där så han tyckte det var extra roligt. Sen åkte vi ner till Badhusparken och flanerade... tog en drink på Marité gjorde vi också innan vi åkte hem.

På kvällen tränade vi golfsvingar och kastade pil, spelade countrymusik och hade frågesport! Det är roligt att umgås med familjen på det här viset.

Idag ska vi riva ut tvättstugan här för mamma och pappa ska byta till bergvärme i huset och då passar dom också på att renovera lite... Det blir nytt golv och nya tapeter och förhoppningsvis ny inredning. Sen tänkte vi åka och slå några hinkar på golfbanan i Krokom. Jag ska åka och köpa en fotoskrivare i stan och blommor i Hölje.

Av Lina - 22 juni 2009 11:29

I onsdags drog vi, jag Erik Anders Gustav och Hampus, iväg till Vikbolandet för att fiska i några dagar! Första natten bodde vi över i Anders familjs stuga som låg ute på en ö ute i skärgården och andra natten fick vi bo över hos Hampus familj. Vi fick inte EN enda fisk på hela tiden! Bara några små aborrar på mete men de slängde vi tillbaka. Vädret varierade från strålande sol och varmt till iskalla nordvindar och pissregn....

fiskmiddag fick vi ändå...

Midsommar firade vi nere i St Anna skärgård på ett ställe som kallas för Sanden. Där har Klas, Eriks kompis, sitt "land". (Här nere säger man "land" istället för stuga/fritidshus etc) Vi var 16 stycken totalt som var inbjudna. Alla anlände vid 13-tiden då vi skulle börja med en sill-lunch och en snaps! =) Sen spelade vi fotboll och lekte lekar... sånt som man ska göra på Midsommar... Åt massor av jordgubbar och grädde! Grillade lite senare på kvällen och sen festade vi hela natten lång! Hann t o m med bastubad och korvgrillning...

käkar jordgubbar med grädde =)

På Midsommardagen åkte vi till Eriks land ute på Lönö (Vikbolandet) Där var hans mormor, mamma och pappa, moster och hennes familj och Eriks syster med hennes dotter Alva. Där stannade vi tills igår och imorgon åkter vi dit igen! Det är otroligt vackert och mysigt där ute. Stugan ligger inte alls långt från havet där segelbåtarna seglar förbi och fåglarna svävar i högan sky!

Eriks systerdotter Alva

Av Lina - 16 juni 2009 15:49

Nu har vi äntligen tagit oss iväg på semester! Vi åkte ner till Norrköping igår och det var roligt att träffa Eriks familj och vänner igen, efter nästan ett helt år. Idag har vi inte gjort så mycket mer än gått på stan och shoppat lite. Träffade två kompisar till Erik, Gustav och Anders, som vi käkade lunch med och snart ska vi iväg och träffa Martin och Linda och deras dotter Ella. Det var dom som gifte sig ifjol och Erik var best man åt Martin.

Ikväll ska vi till Eriks mormor och morfar och hälsa på och imorgon bär det av ut mot "Landet".